Czy rynek japoński to atrakcyjny kierunek dla polskich firm? Sprawdźmy podstawowe dane. Decyzje biznesowe warto opierać na aktualnych i rzetelnych informacjach i analizie dostępnych raportów i statystyk.
liczba ludności: 125,12 mln
PKB per capita: 36 032 USD
pozycja w rankingu innowacyjności Global Innovation Index: 13 (1-133)
eksport z Polski do Japonii: 2 867,3 mln PLN
import z Japonii do Polski: 18 794,7 mln PLN
główne produkty eksportowe z Polski: przemysł elektromaszynowy, przemysł chemiczny, artykuły rolno-spożywcze
Japonia to ciekawy, ale konkurencyjny rynek, który ze względu na dojrzałość i wysoki poziom innowacyjności, ma duże oczekiwania. Liczba ludności, przekładająca się na liczbę potencjalnych odbiorców, jest wysoka, co więcej są to naprawdę zamożni konsumenci (PKB na mieszkańca jest niemal trzykrotnie wyższe niż w Polsce). Z drugiej strony jest to społeczeństwo starzejące się.
Japońscy partnerzy stawiają na innowacyjność, ale jednocześnie doceniają tradycję i wysoką jakość. Europejskie produkty kojarzą pozytywnie i są otwarci na ich import. Kluczowe jest dostosowanie oferty do lokalnych preferencji i wysokich wymagań. W kontekście ekspansji na tenwynek, warto postawić na budowanie długotrwałych relacji opartych na transparentności i zaufaniu.
Jeżeli masz pytania dotyczące rynków zagranicznych i chcesz wejść ze swoimi produktami do nowych krajów, skontaktuj się z nami. Wspieramy podlaskie firmy w nawiązywaniu współpracy międzynarodowej. Możesz wyjechać z nami na targi zagraniczne i poznać interesujący Cię biznesowo kraj.